Wszystko się zmienia. Świat nie stoi w miejscu. A już na pewno internet. Zmienia się także stanowisko Google. Czy pozycjonowanie odchodzi do lamusa?
Na pewno nie. Ale staje się coraz trudniejsze, głównie za sprawą spersonalizowanych wyników wyszukiwania. W narzędziach dla webmasterów, oferowanych przez Google na stronie http://www.google.com/webmasters/sitemaps/?hl=pl pojawiła się ostatnio nowa funkcja. Chodzi o słowa kluczowe używane przez internautów do trafienia na naszą stronę. Google wyświetla zarówno te, które spowodowały kliknięcie odnośnika do naszej witryny, jak i te, które tylko wyświetliły naszą stronę na liście wyników.
Nowością jest informacja, na której pozycji pojawiła się nasza strona w wynikach. I widać wyraźnie, że dla takiej samej frazy wyszukiwania, ta pozycja się zmienia. Algorytm personalizacji jest słodką tajemnicą Google. Aby samemu przetestować tę funkcję, wpisz jakąkolwiek frazę w wyszukiwarkę. Następnie, po obejrzeniu listy wyników, na końcu adresu strony z wynikami dodaj [cci]&pws=0[/cci], co spowoduje wyłączenie personalizacji wyników.
Czy to koniec SEO? W żadnym wypadku. Nie wpłynie to także na metody optymalizacji, one ewoluują swoją drogą. Zmieni się podejście do wyników i prawdopodobnie do klienta. Pytaniem pozostaje – jak wpłynie to na popyt? Na jakim poziomie jest świadomość potencjalnych klientów firm zajmujących się pozycjonowaniem? Czas pokaże.
Leave a Reply