Nowy eksperyment ze strony Google. Tym razem jawność. Na oficjalnym blogu Google opublikowano 10 ostatnich zmian w algorytmach.
1. Dane z innych języków
Dla języków, dla których dostępna jest ograniczona liczba stron, do wyników zostają dołączone witryny przetłumaczone z angielskiego. Wcześniej funkcja ta była dostępna tylko w ograniczonym zakresie dla języka koreańskiego.
2. Wycinki ze stron
Treść podsumowania strony wyświetlana na stronie wyników coraz częściej pochodzi z treści samej strony, a nie metadanych. Teraz także Google podaje, że stara się lepiej zrozumieć budowę strony i bardziej podkreślać treść, a mniej nagłówki i menu witryny.
3. Lepsze tytuły stron
Tytuły stron na stronach wyszukiwania także coraz częściej ustalane są na podstawie różnych wskaźników, niekoniecznie brane z sekcji <head> strony. Google podaje, że zmiany w algorytmie ograniczą możliwość wpływania na tytuł przez agresywne linkowanie jednym anchorem.
4. Lepsze przewidywanie długości zapytania w języku rosyjskim.
Taki drobiazg, który ma za zadanie uprzyjemnić rosyjskojęzycznym użytkownikom kontakt z wyszukiwarką. Wyszukiwarka będzie próbowała 'zgadnąć’ co chce wpisać użytkownik wybierając odpowiedzi z krótszych propozycji. Ponoć w języku angielskim już to działa.
5. Rich snippets częściej
Bogate podsumowanie strony zawierające np. recenzje produktów i ceny ma być szerzej stosowana. Jak sprawić, by Twoja strona była bardziej Google-friendly? Zobacz artykuł o snippetach aplikacji w webmaster central.
6. Wycofanie sygnału w wyszukiwaniu obrazów
Tym razem dość enigmatycznie. Google nie chce zagłębiać się w szczegóły – podają tylko, że jeden z sygnałów dotyczących obrazów, które miały odniesienia z różnych dokumentów internetowych przestał być brany pod uwagę.
7. Świeższe wyniki
„Świeżość” informacji stała się ważnym czynnikiem wpływającym na pozycję witryny w wyszukiwarce. Zmiana algorytmu ma dotyczyć około 35% wszystkich wyszukiwań (w tym 6-10% w stopniu znacznym). Niestety, tak jak do szacunków dotyczących ukrywania słów kluczowych przez Google, podchodziłbym do tych danych z pewną dozą ostrożności.
8. Sprawdzanie „oficjalności” strony.
Wpisując w Google Microsoft, masz najczęściej ochotę trafić na oficjalną witrynę firmy, prawda? Tak też uważają w Mountain View. Wprowadzili w tym celu kilka zmian mających wspomóc wykrywanie oficjalnych stron i poprawę ich rankingu.
9. Zakres dat
Zmiany algorytmu dotyczą także wyszukiwań, gdzie użytkownik podaje zakres dat. Wyniki mają być dokładniejsze. Bliższych szczegółów brak.
10. Przewidywania dla zapytań IME
Przekładając na nasze – zapytań zawierających znaki spoza łacińskiego alfabetu. Dotyczą zwłaszcza fonetycznych układów klawiatury – nie będą zapamiętywane poszczególne naciśnięcia klawiszy a jedynie znaki wynikowe. Poprawią się dzięki temu sugestie m. in. dla języków: hebrajskiego, rosyjskiego i arabskiego.
Leave a Reply